• صفحه نخست
  • درباره ما
    همه در دنیائی کوچک زندگی می کنیم . آرمان ها و اهدافی یگانه داریم و همگی برای دست یابی به آن تلاش می کنیم . دردها و شادی های یکسانی را تجربه کرده ایم و با چالش ها و مشکلاتی مشترک روبرو هستیم. بیائید دقایقی از ا ین دنیا سفر کنیم و به دنیای بهایی برویم . دنیائی که در دل دنیای ماست . ببینیم چگونه مفاهیم ، ارزش ها و عقاید ، زندگی و حیات ، خدمت و فعالیت در آن معنا می یابد و جلوه می کند و عالم بهائی چگونه و تا چه اندازه توانسته است با تلاش های مستمر، این نحوه حیات را در زندگی خویش و در تلاش برای خدمت و مساعدت به عالم انسانی جلوه بخشد و نمایان سازد. شما را به مشارکت در ساختن دنیائی متعالی تر و بهتر دعوت می کنیم . با ما در سایت...
    Stay
  • تماس با ما

    تماس

    Stay
  • بخش ها
  • فعالیت ها

ا‫زدواج و روابط جنسی در آیین بهایی‬

از نقطه نظر ديانت بهايي ، ازدواج قويا توصيه شده، به فرموده حضرت عبدالبها: در بين بهاييان مسئله ازدواج اين است كه زن و مرد بايد جسما و روحا متحد باشند و حيات روحاني يكديگر را ترقي دهند.

دیدگاه‌ها

الله ابهی
لطفا بفرمایید آیین مقدس بهائی در رابطه با روابط جنسی قبل از ازدواج چه نظری دارد ؟ آیا عمل کردن به این دستور امکان پذیر هست که فقط با دعا و مناجات خود را کنترل کنیم ؟ در شریعت بهائی جزای کسی که روابط جنسی با بچه ها کم سن را دارد چیست ؟

همراه عزیز، همانطور که می دانید تعالیم مبارکه مجموعه به هم پیوسته و مرتبطی را تشکیل می دهد که برای اجرای هر یک توجه به وجوه دیگر نیز ضروری است . درباره روابط جنسی قبل از ازدواج حضرت ولی امرالله در پاسخ به سؤال فردی می فرمایند :" سؤال شما در مورد اینکه عشقی عمیق نسبت به شخصی غیر از زن ویا شوهر خود چه جائی می تواند درزندگی فرد داشته باشد، بر اساس تعالیم بهائی به آسانی قابل توضیح است . عفت و عصمت مستلزم آن است که زندگی جنسی فرد هم قبل و هم بعد از ازدواج پاک و منزه باشد ، قبل از ازدواج پرهیزکاری کامل و بعد از ازدواج وفاداری مطلق نسبت به شریک زندگی منتخب ، وفاداری در همه اعمال جنسی و وفاداری در قول و عمل ..." البته داشتن زندگی پاک و پرهیزکارانه در جهانی که تاکیدش برلذت جوئی و ماده پرستی است بسیار دشوار است ولی با دعا و مناجات ، تلاش مستمر و تمرکز افکار و اعمال برمواضیعی روحانی و انسانی می توانیم در این مسیر موفق گردیم . درباره رابطه جنسی با اطفال بیت العدل اعظم می فرمایند :" از جمله نشانه های سقوط اخلاقی در نظام اجتماعی رو به زوال کنونی ، ازدیاد خشونت در خانواده ، افزایش رفتار تحقیر آمیز و ظالمانه نسبت به همسر و فرزند و شیوع آزارهای جنسی است . بسیار مهم است که اعضای جامعه اسم اعظم بسیار مراقب باشند که مبادا به علت شیوع چنین اعمالی به قبول آن تن در دهند . احبای الهی باید همواره متوجه و متذکر باشندکه وظبفه ایشان ارائه نمونه ای از روش جدید زندگی است ، روشی که خصوصیات شاخص آن پای بندی به اصول عالی اخلاقی و احترام به منزلت و حقوق تمامی مردم و احتراز از ظلم و ستم و هر نوع تعدی است "
درباره مجازات اینگونه اعمال درآثار مبارکه صراحتا مطلبی بیان نشده و در صورت پیش آمدن آن متناسب با وضعیت ، اتخاذ تصمیم خواهد شد .
برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر درباره مواضیع مورد نظرتان ، پیشنهاد می کنیم مجموعه " حیات بهائی ؛ مجموعه ای از نصوص مبارکه و...تنظیم مرکز جهانی بهائی "را که در قسمت بیانیه های جامعه جهانی سایت دنیای بهائی قرار دارد حتما مطالعه فرمائید .

الله ابهی

در آئین مقدس بهائی بر عفت و عصمت به خصوص خویشتنداری قبل

از ازدواج تاکید فراوان شده و عفاف را دارای تاثیرات بسیار بر زندگی آتی فرد دانسته اند

سوالم اینست که حفظ عفت و عصمت چه تاثیر قابل توجهی در زندگی آتی ما خواهد

داشت ؟ و آیا این تاثیر بر زندگی هر دو جنس یکسان یا متفاوت خواهد بود؟

با تشکر از سردبیر محترم

همراه صمیمی،
تأثیر عفت و عصمت در زندگی آتی انسان از وجوه و جوانب مختلف قابل بررسی و تأمل است. از جمله ازلحاظ صحت جسمانی و به وجود آمدن نسلی سالم تر و پرتوان تر از نظر جسمی و ذهنی، از جهت حفظ شرافت انسانی و دوری از تمایل و توجه به حیات حیوانی، از جهت تأثیر عفت و عصمت در حیات خانواده و محافظت از آن به عنوان هسته بنیادی جامعه، از جهت حیات اجتماعی انسان و...که هر یک از این وجوه نیازمند مطالعه و تبادل نظر بسیار است.
در صورتی که مایلید از دیدگاه ها و نظرات سایر اعضاء بهره مند شوید، می توانید این موضوعات را در فعالیت" منطقه آزاد" وب سایت دنیای بهائی در قسمت" دیدگاه ها و نظرات" طرح نمائید و از نظرات دیگر همراهان مطلع شوید.
با آرزوی توفیق

همراه صمیمی، بسیار خوشحالیم که مصمم شده اید از طریق آثار بهائی اطلاعات بیشتری درباره این آئین جدید کسب نمائید.
به تصریح حضرت بهاء الله ام الکتاب دیانت بهائی کتاب اقدس است که مواضیع اساسیه این آئین از جمله اصول اعتقادات، تعالیم اجتماعی، احکام، نظام اداری و خطابات به پادشاهان در آن به اجمال آمده است. ولی همانگونه که می دانید آثار بسیار زیادی از حضرت بهاء الله وجود دارد که در زمینه های مختلف اصول اعتقادات، استدلال، عرفان و اخلاق، اداره جامعه و...است. تعداد زیادی از این آثاردر کتابخانه سایت دنیای بهائی وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید.
همین چنین بعضی از نویسندگان بهائی نیز کتاب هائی در معرفی دیانت بهائی نگاشته اند که در بخش معرفی آئین بهائی سایت قراردارد. این تألیفات عموما اخیراً در خارج از ایران به فارسی نوشته و منتشر شده اند.
خوشحال می شویم در جریان مطالعات خود، همراهان دیگر را در سایت از دیدگاه ها و نظرات خود بهره مند نمائید.
سایت دنیای بهائی را به دوستان و آشنایان خود معرفی و آنان را به عضویت در سایت دعوت نمائید.

با سلام من در مورد ایین شما در حال تحقیق هستم اما با ابهام بزرگی روبرو شدهام که نظز بزرگان شما در رابطه با ازدواج با محارم چیست؟ و ایا این حقیقت دارد که در هر سال شما به پیروان خود اجازه میدهید که در 5روز یا 6روز باقیمانده سال هر عمل خلافی را انجام دهند مثلا دوستان میتونن زنان خود را جا بجا کنن یا این قبیل مسایل؟ لطفا راهنمایی کنید . با تشکر

همراه صمیمی،
بسیار خوشحالیم که در مسیر جستجوی حقیقت سالک شده اید و آنچه که در ذهنتان شبهاتی ایجاد نموده را صمیمانه مطرح نموده اید. موضوع مورد سؤال شما، موضوعی است که از ابتدای ظهور امر بهائی به وسیله مخالفان و اذهان منحرف ودر ردیه ها مطرح شده است و هدف از آن استفاده از حساسیت های مردم و دوری آنها ازآئین جدید و جستجو در حقیقت آن بوده است. در دیانت بهائی به عفت و عصمت بسیار اهمیت داده می شود چنانکه حضرت ولی امرالله در یکی از نامه های خود به بهائیان امریکا و کانادا در سال 1938 درباره تمسک به این اصل اساسی اخلاقی و اصول آن چنین فرموده اند:"...تنزيه و تقديس و عصمت و عفّت عامل مهمّ ديگری است که در تقويّت و نشاط جامعه بهائی اهميّت و قدرش کمتر از صفات ديگر نيست عاملی است که توفيق هر نقشه و طرح بهائی بستگی به آن دارد. در اين ايّام که نيروهای لامذهبی ارکان معنويّات را متزلزل ساخته و پايه اخلاق افراد را سست نموده بايد پرهيزگاری و پاکدامنی بيش از پيش مطمح نظر بهائيان امريکا قرار گيرد و بايد آنان هم از لحاظ شخصی و هم به عنوان حارسان مصالح امر حضرت بهاءالله مظهر عفّت و تقوی باشند و در اجراء چنين فريضه‌اى مخصوصاً در اين زمان که افراط در ماديّت‌پرستی مهلکی کشورشان را فراگرفته رعايت تقوی اهميّت بارزی يافته و بايد در کردار و رفتارشان متجلّی گردد و در اين زمان خطير که انوار دين و ايمان رو به خاموشی نهاده و اوامر و نواهی مذهبی يکی بعد از ديگر منسوخ می‌گردد بايد ياران امريکا از زن و مرد در کردار خويش دقّت نمايند و رفتارشان را ارزيابی و با عزمی جزم و مخصوص قيام کنند و تا حيات جامعه خويش را از اوساخ بی‌بند و باری اخلاقی که سبب تضييع نام و تضعيف اصالت آئين مقدس و نازنينشان گردد به کلّی پاک و طاهر سازند تقوى و تقديس بايد اصل حاکم بر کردار و رفتارشان باشد و در روابط اجتماعيشان چه با اعضاء جامعه بهائی و چه در ارتباطشان با جهان خارج متجلّی گردد و سبب زينت و قوّت مجهودات بلا انقطاع و مساعی در خور تحسين نفوسی گردد که به مقام رفيع ترويج پيام و اداره امور امر حضرت بهاءالله فائز و مفتخرند.
عفت و تقوی بايد به تمام و کمال در جميع مراحل حيات بهائيان در سفر و حضر در کلوب‌ها و انجمن‌ها و سرگرمی‌ها و مدارس و دانشگاهايشان مراعات شود و در جميع فعّاليّت‌های اجتماعی در هر مدرسهٔ تابستانه بهائی و هر جا که تربيت و حيات جامعه بهائی داده می‌شود مورد توجّه مخصوص قرار گيرد و با رسالت جوانان بهائی مطابقت داشته باشد زيرا جوانان يكي از عناصر حيات بهايي اند و نيز عاملي در ترقي و هدايت به راه صحيح كشور خويش در آينده ايّام بشمار مي روند.
چنين تقديس و تقوائی متضمّن حيا و طهارت و خويشتن‌داری و ادب و پندار نيک است و طالب اعتدال در جميع شئون در لباس و پوشاک و ادای الفاظ و تفريحات و در جميع مظاهر هنر و ادبيّات است و لازمه‌اش مواظبت روزانه در تسلّط بر شهوات نفسانی و تمايلات شيطانی و اجتناب از سبک‌سری است که غالباً خود منجر به کسب لذّات رذيل و غيرمشروع می‌شود. اين تقديس و تقوی خواهان پرهيز و احتراز از هر گونه مشروبات الکلی و از ترياک و مخدّرات و اعتيادات شبيه آنها است. اجتناب از سوء استفاده و به فحشاء کشيدن هنر و ادبيّات است و پرهيز از برهنه‌جوئی و هم‌خانگی بدون ازدواج و از خيانت در زندگی زناشوئی و از هر نوع بی‌عفّتی و معاشرت‌های بی‌بند و بار و از روابط نا مشروع جنسی است. اين تقديس و تقوی هرگز با فرضيّه‌ها و معيارها و عادات عصر منحط سازش نمی‌يابد بر عکس با قوّه ذاتی خود نمايان می‌سازد که چنان فرضيّه‌ها و چنان معيارها همگى فاسد و نادرست است و چنان دعوی‌ها ناچيز و بی‌مقدار و چنان عادت‌ها منحرف و تباه و چنان افراط کاری‌ها از طريق صواب و تقديس بيرون است..."
هم چنین در آئین بهائی نه تنها ازدواج با محارم نهی شده است بلکه حتی ازدواج با خویشان نیز توصیه نشده بلکه تأکید بر ازدواج با افراد دورتر است تا نسل باهوش تر و زیباتر به وجود آید و هم چنین اتحاد و ارتباط بین افراد ایجاد شود . از سوی دیگر در دیانت بهائی چند همسری نیز نهی است و فرد نمی تواند همزمان دو همسر داشته باشد و وفاداری به همسر از سوی زن و شوهر مورد تأکید فراوان است.
امیدواریم این مطالب شما را در یافتن نور حقیقت یاری نماید. منتظر دریافت نظرات و سؤالات دیگر شما هستیم.

خوب

الله ابها
با درود فراوان خدمت شما
دوستان در این دوره با همت شما و اتحاد با تمامی انسانها بیائید دست به دست هم داده و دنیا را از این فساد و تباهی که آتش قهر آن زندگی همه انسانها را تبدیل به خاکستری کرده است نجات دهیم بیائید فقط و فقط به صلح آن هم از نوع جهانی فکر کنیم و تمامی برنامه هایمان را بر اساس این فرمان الهی که در این دور مطرح است مدیریت کنیم

من یک مسلمان هستم و داشتم برای آموزش زبان دنبال فایل می گشتم تا به ای سایت پوچ و بیهوده شما رسیدم و دارم کتاباتون میخونم که چی چیزهای چرتی نوشتید و فقط در صدد ارضا کردن شهوات خود هستید به هر نحوی که شده. اگه واقعا شما بر حقید این نظر رو تو سایت بزارید و نقدش کنید. لعن الله الفاسقین و الکاذبین و الکافرین.

دوست عزیز معلوم هست که چقدر دقیق خوندی! هر آدمی که یک ذره عقل داشته باشه با خوندن این مطالب می فهمه که بهایی ها بدنبال ارضای شهوت نیستند بلکه از تو مسلمان نیز عفت و عصمت بیشتری دارند... در ضمن با لعنت آدما خدا کسی را لعنت نمی کنه! اگه قرار بود اینطور باشه که همه بهایی ها الان نابود شده بودند...نمی بینی که روز بروز تعدادشون بیشتر میشه؟ چون امرشون بر حقه و خدا هم اراده کرده به هر طریقی امرش ترویج پیدا کنه...پس بهتره کمی عاقلانه بیندیشی...نگران باش که خدا تو رو لعنت نکنه که امرش رو لعنت کردی!

من از خانواده ای آمده ام که ÷یشینه ام مسلمان و بسیار مذهبی بوده (پدر بزرگم امام جمعه بوده ) اما کنار گذاشتن تعصب و در مسیر یافتن حقیقت به من کمک کرد که امروز بگویم ایمان به دیانت بهایی بزرگترین افتخار من در زندگیم است . امیدوارم پرده ی تعصب از پیش دیده ی شما هم دریده شود و این نور را مه سعادت را به زندگی من آورده است ببینی

دوست عزیز اگه سرچ کردن بلد نیستی میخای یادت بدم؟ زبان سرچ می کنی آیین بهایی پیدا می کنی؟ خسته نباشی :))
سواد هم که خدا رو شکر معلومه! اینهمه راجع به عفت به عصمت نوشته شده تو می گی شهوت؟ پس معلومه معنی عفت و عصمت هم بلد نیستی.
پیشنهاد می کنم قبل اینکه نظر بدی با دو سه نفر آدم با سواد مشورت کن ازشون بپرس که این کلمات یعنی چی بعد نظر بده
در ضمن خدا با لعنت آدما کسی رو لعنت نمی کنه! اگه اینطور بود که همه بهایی ها باید نابود شده بودند. نمیبنی که روز بروز داره تعداشون بیشتر می شه؟ چون دینشون حقه و خدا هم دین خودش رو ترویج می ده. مواظب باش خدا خودت را لعنت نکنه که به بندگانa لعنت می فرستی...کمی عاقلانه بیندیش...

برادري كه خود را يك مسلمان معرفي نموده اي. اولا كه من نيز در يك خانواده مسلمان به دنيا امد ه ام و خيلي هم در مورد ان تحقيق نموده و اطلاع دارم.ولي هيچ افتخاري به ان نمي كنم.و اصلا چيزي براي افتخار هم ندارد اين قوانين كهنه.نمونه اش هم همين ادبيات شماست.من چند وقته كه در مورد بهائيان تحقيق ميكنم.خيلي هم انسانهاي خوبي هستند و هيچ ازاري به كسي ندارند و در صحبتهايشان هم فقط محبت و دوستي و برادريست.البته از شما نيز نمي شود ايراد گرفت. چون همه انسانهايي كه از خرد شون استفاده نمي كنند مثل شما حرف مي زنند.خردمند باش برادر .خردمند...تعصبات مانع از رشد و رسيدن به كمال هستش.

سلام من نمی دونم کسی مطالب منو میخونه یا نه ولی چندتا سوال می پرسم اگه حضرات بهائیه و بقیه کسانی که دارن به این جمع می پیوندن جواب بدن ممنون میشم :1-شما میگید که امام زمانی به دنیا نیومده و علی محمد شیرازی فرزند رضا بزاز شیرازی امام زمانه میشه بگید طبق چه سندی این موضوع رو مطرح میکنید
2-میگید به 11 امام اول شیعیان اعتقاد دارین میشه بگید طبق چه سندی اونا رو قبول دارید (طبق هر سندی که شما قبول داشته باشید امام 12 مشخص شده که پسر امام حسن عسکریه واسمش محمد هم کنیه پیامبره غیبتی طولانی داره و عمری طولانی داره و بعداز ظهورش جهان رو پر از عدل و داد میکنه
این آقای باب هیچ کدوم از این مشخصات رو نداره
3- چرا به هیچ سوالی درست جواب نمی دین مثلا به این شخص که پرسید در 5-6روز آخر سال شما مجاز به انجام هر کار گناهی هستید چرا جواب ندادید که هستید یا نه ذکر1نامه که جواب نیست ممکن میرزا حسین علی 1جا 1حرف بزنه1جا حرفشو نقض کنه که زیاد این کارو هم کرده
4-اگه میرزا حسین علی (بهاءالله شما)اونیه که شما میگین چرا به برادرش لقب گوساله میده اخه اخلاقا درسته
اگه اینا رو توسایت بزنید نشونه مردونگی و حقانیتتونه

من یک مسلمانم ومثل اون دوست خوبم دارم درباره دیانت بهایی تحقیق می کنم . می خواستم به اون دوست عزیز عرض کنم که اینقدر بدنبال تحقیر کردن برادران خود نباشید و از خداوند بخواهید که به شماعنایت نموده ولیاقت بدهد که بتوانید تعصبات غلط را کنار بگذارید وبدنبال حق وحقیقت باشید . من هم برای شما دوست عزیز مسلمان دعای خیر می کنم .امام حسین (ع) می فرمایند: اگر دین ندارید لااقل آزادمرد باشید . شما باید یاد بگیرید که به همه ادیان وانسانها بگذارید .

افزودن دیدگاه جدید

امکانات

فعالیت ها

سایت دنیای بهائی