• صفحه نخست
  • درباره ما
    همه در دنیائی کوچک زندگی می کنیم . آرمان ها و اهدافی یگانه داریم و همگی برای دست یابی به آن تلاش می کنیم . دردها و شادی های یکسانی را تجربه کرده ایم و با چالش ها و مشکلاتی مشترک روبرو هستیم. بیائید دقایقی از ا ین دنیا سفر کنیم و به دنیای بهایی برویم . دنیائی که در دل دنیای ماست . ببینیم چگونه مفاهیم ، ارزش ها و عقاید ، زندگی و حیات ، خدمت و فعالیت در آن معنا می یابد و جلوه می کند و عالم بهائی چگونه و تا چه اندازه توانسته است با تلاش های مستمر، این نحوه حیات را در زندگی خویش و در تلاش برای خدمت و مساعدت به عالم انسانی جلوه بخشد و نمایان سازد. شما را به مشارکت در ساختن دنیائی متعالی تر و بهتر دعوت می کنیم . با ما در سایت...
    Stay
  • تماس با ما

    تماس

    Stay
  • بخش ها
  • فعالیت ها

تفكر و برنامه ريزي

Untitled 1

در هر فرد، شوقی طبیعی برای تقدیم مدح وستایش به ساحت خداوند آفرینش وجود دارد. دعاو مناجات گفتگوی عاشقانه با خداوند است. در بیانات زیر تأمل نمائید و نظرات خود را در باره سؤالات با سایرین در میان گذارید:

حضرت عبدالبهاء می فرمایند:
" عاشق را لذتی اعظم از مکالمه با معشوق نیست و طالب را نعمتی بهتر از مؤانست با مطلوب نه. این است که هر نفس منجذب به ملکوت الهی آرزویش که وقتی فراغت یابد و به محبوب خویش تضرع و زاری کند، طلب الطاف و عنایت نماید و مستغرق در بحر خطاب و تضرع و زاری گردد."
                                                                       منتخباتی از مکاتیب، ج2،ص99

ودر یادداشت های خانم اتل روزنبرگ به نقل از حضرت عبدالبهاء چنین آمده است:
" ...هر جا جماعتی مجتمعند قوتشان بیشتر است؛ افراد سپاه اگر تنها و منفرداً بجنگند هرگز قوه یک لشکر متحد را ندارند. پس اگر در این جنگ روحانی همه افراد لشکر متحد شوند آن وقت عواطف روحانی متحده آنها معین یکدیگر بوده و ادعیه شان مقبول می شود."
                                                        بهاء الله و عصر جدید، طبع برزیل، ص109

بیت العدل اعظم الهی در پیام 28دسامبر 1999 می فرمایند:
" ...رشد روحانی حاصل از عشق و ایمان فرد به وسیله معاشرت محبت آمیز بین یاران در هر نقطه با عبادت به عنوان یک جامعه و نیز با خدمت به امر مبارک و سایر آحاد نفوس بشری تقویت و تحکیم می شود. این وجوه جمعی حیات معنوی با حکم مشرق الاذکار که در کتاب اقدس نازل شده مرتبط است. اگر چه هنوز زمان مقتضی برای ساختن مشرق الاذکار فرا نرسیده، اما انعقاد جلسات مرتب دعا و مناجات که شرکت در آن برای عموم آزاد است و مشارکت جوامع بهائی در خدمات انسان دوستانه تجلیات این عنصر و مرحله ای دیگر در اجرای حکم الهی است."

و در پیام رضوان 2010 جلسات دعا را به عنوان " جلساتی که خصلت نیایش را در جامعه تقویت می کند" ذکر می فرمایند.



- به نظر شما آیا جلسات دعا در پیشرفت جامعه و کشور ما می تواند مؤثر باشد؟ درباره     نظر خود توضیح دهید.
- چه اقدامات و راه های عملی برای تقویت جلسات دعا در جامعه خود پیشنهاد می کنید؟
- برنامه ریزی شما برای اقدام در این باره چیست؟



حال با افکار و قلوبی متحد به آستان الهی توجه می کنیم و از خداوند طلب تأئید و مدد در این مشروع عظیم می نمائیم.

هُوالله
ای آمرزگار بزرگوار، اين گرفتار زلف مشکبار را از بادهء محبّتت جامی سرشار بخش. بيدار و هشيار کن. غمخوار و غمگسار گرد. دلجوئی نما و خوش خوئی عطا کن. ثابت فرما و قائم وکامل کن. مُقرّب درگاه فرما و واقف و آگاه کن. شعلهء جهانسوز بخش و نالهء جان سوز ده. شمع شب افروز فرما و آه دلسوز عطا کن. ناشر نفحات فرما و آيات باهرات کن. به کوی خويش راه ده و به پرتو روی خويش روشن فرما. توئی مقتدر و عزيز و توانا و توئی بينا و شنوا وخداوند بيهمتا . ع ع
                                                          مجموعه مناجات ها حضرت عبدالبهاء ص4

ذکر دسته جمعی
" ترانی یا الهی متمسَکا باسمک الاقدس الانور الاعز الاعظم العلیَ الابهی و متشبَثاً بذیل تشبَث به من فی الآخره و الاولی"

افزودن دیدگاه جدید

امکانات

فعالیت ها

سایت دنیای بهائی