• صفحه نخست
  • درباره ما
    همه در دنیائی کوچک زندگی می کنیم . آرمان ها و اهدافی یگانه داریم و همگی برای دست یابی به آن تلاش می کنیم . دردها و شادی های یکسانی را تجربه کرده ایم و با چالش ها و مشکلاتی مشترک روبرو هستیم. بیائید دقایقی از ا ین دنیا سفر کنیم و به دنیای بهایی برویم . دنیائی که در دل دنیای ماست . ببینیم چگونه مفاهیم ، ارزش ها و عقاید ، زندگی و حیات ، خدمت و فعالیت در آن معنا می یابد و جلوه می کند و عالم بهائی چگونه و تا چه اندازه توانسته است با تلاش های مستمر، این نحوه حیات را در زندگی خویش و در تلاش برای خدمت و مساعدت به عالم انسانی جلوه بخشد و نمایان سازد. شما را به مشارکت در ساختن دنیائی متعالی تر و بهتر دعوت می کنیم . با ما در سایت...
    Stay
  • تماس با ما

    تماس

    Stay
  • بخش ها
  • فعالیت ها

تاثير دعا و مناجات

بسياری از مردم در تأثير دعا و مناجات ترديد مي کنند زيرا تصوّر مي نمايند استجابت دعا مغاير حاکميّت ونظام طبيعت است . ذکر يک مثال اين مسئله را روشن مي کند . اگر آهن ربائی را روی براده‌های آهن قرار دهيم قطعات آهن به طرف آن جذب شده به آن مي چسبند ولی اين عمل به معنی دخالت در قانون جاذبهء زمين نيست. زيرا نيروی جاذبه مانند سابق در عمل خود باقی است منتهی اينست که نيروی قوی‌ تری وارد عمل شده است يعنی نيروی ديگری که آنهم مانند نيروی جاذبه تحت انتظام و ضابطه است .
عقيدهء بهائی بر اينست که دعا نيروی مافوقی را به فعّاليّت وا مي دارد که نسبتاً کمتر شناخته شده ولی دليلی در دست نيست که معتقد شويم عمل اين نيرو خارج از نظام کلّی و مغاير قوانين طبيعی است . تنها تفاوت اين است که اين نيرو تا حال کاملاً مورد مطالعه و تحقيق تجربی قرار نگرفته و عمل آن به علّت نادانی و بی‌اطّلاعی ما مرموز و بي قاعده به نظر مي رسد .
اشکال ديگر که باعث تحيّر بعضی گرديده اين است که مي گويند اثر دعا ضعيف‌ تر از نتايج عظيمه ايست که به آن نسبت داده مي شود. در اين مورد هم شايد مثلی مطلب را روشن کند . فشار مختصری که به دريچهء مخزن آبی وارد شود ممکن است جريان سيل آسائی توليد و آنرا تحت نظم در آورد و يا موقعی که فشار مختصری به فرمان يک کشتی اوقيانوس‌پيما وارد شود ممکن است مسير آن سفينهء عظيم را به ارادهء خود تغيير دهد . بر طبق نظريهء بهائی قوّه‌ای که باعث اجابت دعا ميشود قوّهء لايتناهی الهی است و کاری که دعا کننده مي کند فقط اين است که با استفاده از قوّهء ضعيف لازم سبب نزول مواهب الهيّه و جهت سير جريان آن ميگردد و اين مواهب هميشه حاضر برای تأييد نفوس زکيّه مستعدّه است .

 بهاءالله وعصر جديد ص114

امکانات

فعالیت ها

سایت دنیای بهائی