• صفحه نخست
  • درباره ما
    همه در دنیائی کوچک زندگی می کنیم . آرمان ها و اهدافی یگانه داریم و همگی برای دست یابی به آن تلاش می کنیم . دردها و شادی های یکسانی را تجربه کرده ایم و با چالش ها و مشکلاتی مشترک روبرو هستیم. بیائید دقایقی از ا ین دنیا سفر کنیم و به دنیای بهایی برویم . دنیائی که در دل دنیای ماست . ببینیم چگونه مفاهیم ، ارزش ها و عقاید ، زندگی و حیات ، خدمت و فعالیت در آن معنا می یابد و جلوه می کند و عالم بهائی چگونه و تا چه اندازه توانسته است با تلاش های مستمر، این نحوه حیات را در زندگی خویش و در تلاش برای خدمت و مساعدت به عالم انسانی جلوه بخشد و نمایان سازد. شما را به مشارکت در ساختن دنیائی متعالی تر و بهتر دعوت می کنیم . با ما در سایت...
    Stay
  • تماس با ما

    تماس

    Stay
  • بخش ها
  • فعالیت ها
۶ شـهر الرّحمة ۱۶۳
۸ تیر ۱۳۸۵
۲۹ جون ۲۰۰۶
ای حبیبان باوفا و برگزیدگان حضرت کبریا،

جامعۀ اسم اعظم در سراسر عالم مملوّ از شور و شعف حاصله از شروع نقشۀ پنجسالۀ جدید است. پیام های محبّت آمیز واصله از نمایندگان کانونشن های ملّی ممالک مختلف به مرکز جهانی، حاکی از عزم جزم بهائیان عالم برای سرعت بخشیدن به فرایند یدخلون فی دین الله افواجاً از طریق شروع برنامه های فشردۀ رشد در حدّ اقلّ ۱۵۰۰ محدودۀ جغرافیائی در سراسر جهان میباشد. بسیاری از این پیام ها حاوی این مژدۀ جانفزاست که شرح استقامت احبّای ایران در مقابله با تضییقات حالیه و وفاداری آنان نسبت به اوامر الهیّه در ایجاد جوّی روحانی در آن اجتماعات کمکی مؤثّر نموده است. پیام های واصله همچنین بشارت میدهد که جانفشانی شما عزیزان برای ارتقاء مصالح امریّه در شرایط صعب و دشوار فعلی، سرمشقی از فداکاری، منبعی از قوای روحانی و مشوّقی مؤثّر برای دیگر عاشقان روی بها در اقصی نقاط عالم بوده و آنان را در مساعی خود برای نشر نفحات الله و خدمت به امرالله مصمّم تر کرده است. ملاحظه فرمائید که قوای منبعثه از تحمّل و بردباری احبّای عزیز ایران در این ایّام پرافتتان چطور مفهوم بیان مبارک «لو یسترون النّور فی البرّ انّه یظهر من قطب البحر و یقول انّی محیی العالمین» را روشنتر و وسائل و لوازم پیشرفت عنصری آن را مهیّاتر ساخته است. در این مقام، یادآوری وعدۀ محکمۀ الهیّه که از قلم مبارک جمال اقدس ابهی در اشاره به تضییقات وارده بر نفس مظهر ظهور الهی نازل شده روح و روان را به وجد و طرب میآورد که میفرمایند:

...و امّا الآن حجّبونی بحجاب الظّلام الّذی نسجوه بأیدی الظّنون و الاوهام سوف تشقّ ید البیضاء جیباً لهذه اللّیلة الدّلماء و یفتح الله لمدینته باباً رتاجاً یومئذ یدخلون فیها النّاس افواجاً و یقولون ما قالته اللّائمات من قبل لیظهر فی الغایات ما بدا فی البدایات

معهد اعلی با تمجید و قدردانی، آن عزیزان را اطمینان میدهند که آنی نمیگذرد مگر آنکه شهامت و شجاعت و استقامت و جانفشانی آن دلدادگان روی جانان به یاد آید. «این بلایا و رزایا و زجر و حبس و محنت و ابتلا در ساحت کبریا مذکور و اجرش موفور و محتوم. انّما یوفی الصّابرون اجرهم بغیر حساب». برکات آسمانی و قوای روحانی منبعثه از اهراق دماء مطهّرۀ شهیدان و فداکاریها و از خود گذشتگیهای قاطبۀ اهل بها در آن سرزمین در تحمّل شرایط طاقتفرسا وسائل تحقّق وعود مبارکۀ الهیّه را یکی بعد از دیگری مهیّا ساخته و میسازد. به فرمودۀ مبارک «...جمیع این بلایا بمنزلۀ دهن است برای اشتعال این مصباح کذلک یبدّل الله ما یشاء و انّه علی کلّ شیء قدیر...»

حضرت ولیّ عزیز امرالله سنواتی بعد از جلوس بر کرسیّ ولایت، خطاب به محفل مقدّس روحانی مرکزی ایران چنین فرمودند: استخلاص این فئۀ مظلوم بیگناه از قیود اسارت و چنگ ارباب ظلم و عداوت ضوضا و هیجان عمومی را مقتضی و حصول عزّت و رخا و آسایش حقیقی از برای اهل بها مقاومت و ممانعت و شور و آشوب اهل حقد و جفا را مستلزم پس اگر چنانچه طلاطم دریای بلا ازدیاد یابد و طوفان محن و رزایا از شش جهت آن جمعیّت مظلوم را احاطه نماید بحقّ الیقین بدانید و آنی متردّد نمانید که میعاد نجات و میقات جلوۀ موعودۀ دیرینه نزدیک گشته و وسائل اخیرۀ فوز و نصرت عظمی از برای ملّت ستمدیدۀ بها در آن کشور مهیّا و فراهم شده قدم ثابت ﻻزم و عزم راسخ واجب تا این مراحل باقیه طیّ گردد و مقصود و آمال اهل بها در اعلی المقامات پدیدار گردد و جلوهئی حیرت انگیز نماید هذه سنّة الله و لن تجد لسنّة الله تبدیلا.

این بیانات محکمۀ مبارکه البتّه توشۀ راه هر عاشق باوفا در سبیل تحمّل بلایا و تلاش برای وصول به معشوق و محبوب بیهمتاست ولی از طرفی مشاهدۀ نشانه های فتح و ظفر قوای روحانی و استحکام مستمرّ بنیان امر الهی در حین شدّت تضییقات اغلب سخت و دشوار است. پیام مورّخ ۲۷دسامبر ۲۰۰۵ بیت العدل اعظم خطاب به مشاورین مجتمع در ارض اقدس و همچنین پیام رضوان سال ۲۰۰۶ معهد اعلی خطاب به بهائیان عالم را مطالعه فرمائید و ملاحظه نمائید که چه مقدار از فتوحات مذکوره، از جمله موفّقیّت جامعه در توسعۀ چهارچوب عمل برای پیشبرد فرایند دخول افواج، بعد از وقوع انقلاب سال ۱۳۵۷ در ایران و به برکت جانفشانیها و از خود گذشتگی های شما عزیزان نصیب شده است، فتوحاتی که هر یک بخودی خود، گامی عظیم در راه استقرار نظم جهان آرای الهی محسوب میشود.

در وقایع اخیر مصر تفکّر فرمائید که چطور استقامت احبّای عزیز ساکن آن سرزمین بالاخره منجرّ به اعلان عمومی بینظیر امر مبارک در جهان عرب شد. تنها در ماه می ۲۰۰۶، بیش از بیست هزار نفر در کشور مصر از سایت عربی بهائی برای کسب اطّلاعات در مورد امر مبارک دیدن نموده و علاقمندان در نقاط مختلفۀ عالم هزاران نسخه از آثار مبارکه را به زبان عربی از کتابخانۀ اینترنت بهائی استخراج نمودند. ملیونها نفر با تماشای برنامه های هفتگی یکی از ایستگاه های تلویزیونی معروف آن کشور با حقایق و اصول امرالله و بی انصافی اهل عدوان آشنا شدند. گروهی از متفکّرین و مدافعین حقوق بشر به پشتیبانی علنی از حقّ بهائیان برای اخذ کارت شناسائی که حال از آن محرومند قیام کردند. جراید بین المللی عربی در سراسر عالم و سایتهای مختلف اینترنت به زبان عربی نیز توجّه خاصّی به وضع بهائیان مصر نشان داده، موجب اشتهار امر و نشر کلمة الله شدند.

حضرت عبدالبهاء ارواحنا لمظلومیّته الفداء در یکی از الواح مبارکه میفرمایند: «...و از غرائب وقوعات این است که اعظم وسیلۀ صون و حمایت این حقیقت نورانیّت هجوم اعداست و آلام و محن بیمنتها زجاج آن سراج اریاح است و سبب سلامت آن سفینه شدّت امواج...». پس صبر و اصطبار بیش از پیش لازم و آمادگی کامل جامعه برای قبول مسئولیّتهای مضاعفۀ ناشی از رفع موانع و محدودیّتها واجب تا در میقات معیّن و با ارادۀ جمال قدم ابواب رخا بر وجه احبّا گشوده شود، یار دلنشین رخ بگشاید و روز پیروزی جلوه نماید.

در حین تأمّل و تعمّق دربارۀ وضع موجود در ایران و مشکلاتی که جامعۀ بهائی با آن روبرو است، شایسته است که احبّای عزیز متوجّهاً الی الله نکتۀ مهمّ دیگری را نیز به خاطر داشته باشند و آن این که چون دشمنان امرالله در این ایّام به دلائل مختلفه خود را برای هجوم فزاینده و علنی به جامعۀ بهائی محدود می بینند، برای رسیدن به هدف خود آنچه را قادرند — از ایجاد محدودیّت های اقتصادی تا مسدود نمودن ترقّیات اجتماعی، از ایجاد ترس و نگرانی تا اشاعۀ کذب و افترا، از ممانعت ورود دانشجویان بهائی به دانشگاه ها تا تسهیل اخذ گذرنامه و خروج از کشور — مجری میدارند تا احبّای عزیز را تشویق و یا مجبور به ترک وطن مألوف سازند و بدین وسیله به زعم خود جامعۀ بهائی مهد امرالله را تضعیف و سرانجام ریشه کن نمایند. در پرتو این بررسی ها روشن خواهد شد که ترک ایران در شرایط فعلی موجب افسردگی خاطر دوستانی که به حبل استقامت متمسّکند گشته و بدون شک دشمنان امرالله را جسور و در تعقیب اهداف غیر انسانی خود مصمّم تر میکند.

یکی از ارزشمندترین ثمرات فداکاریها و تحمّل محن وارده بر شما عزیزان در سنوات اخیر، افزایش چشمگیر آمادگی اهل عالم و ملّت ایران برای قبول امر مبارک است. این سرمایۀ گرانبها که با دادن جان و مال و راحت و آسایش و فدا کردن پیشرفتهای مادّی و دنیوی احبّای عزیز از پیر و جوان حاصل گشته و اساس ترقیّات و فتوحاتی جدید در عصر تکوین محسوب میشود باید به بهترین وجه ممکن مورد بهره برداری قرار گیرد. خواهران و برادران روحانی شما در سراسر عالم، با حمایت مؤسّسات امری، مساعی خود را برای انجام این امر تمرکز داده اند و جامعۀ اسم اعظم در سرزمین مقدّس ایران، چه افراد و چه تشکیلات امری، نیز باید بیش از پیش بکوشد تا اطمینان یابد که برای مقابله با این مسئولیّت تاریخی از آمادگی فکری و روانی، معلومات امری و مهارت های ﻻزمه بهره مند است. بدون شک شما عزیزان در این موقعیّت خطیر به وظائف خود در مقابل تبلیغ انفرادی که مهمترین جنبۀ این آمادگی است آگاهید. چندی پیش بیت العدل اعظم الهی بعد از بررسی اوضاع مهد امرالله و مصالح امر در آن کشور به یاران ایران توصیه نمودند که مؤسّسۀ آموزشی در ایران را به عنوان سیستم رسمی ملّی که زیر نظر ایشان اداره میشد منحلّ نمایند و از آن تاریخ به بعد یاران و خادمین مسئولیّتی در قبال امور تبلیغ انفرادی احبّا نداشته باشند. این تصمیم معهد اعلی برای حفظ و صیانت یاران و خادمین و جامعۀ بهائی و رعایت امور مملکتی و به عنوان نشانی از اشتیاق به همکاری جامعۀ بهائی با اولیای امور گرفته شد. ولی معنی و مفهوم این تصمیم این است که افراد احبّا باید در انجام امر مهمّ تبلیغ که از جمله وظائف روحانی و تخطّی ناپذیر هر فرد بهائی است بیش از پیش کوشا باشند، هیچ فرصتی را از دست ندهند و با رعایت حکمت و از طریق ابتکار شخصی، تا حدّ امکان با استفاده از بینش های روحانی و تعلیماتی که در فرایند مؤسّسۀ آموزشی آموخته اند به این وظیفۀ خطیر قیام کنند و در این راه همدیگر را نیز تشویق و حمایت نمایند. ملاحظه فرمائید که حضرت عبدالبهاء در اهمیّت تبلیغ چه میفرمایند:

ای بندگان جمال مبارک از قرار معلوم از کثرت اغتشاش امر تبلیغ اندکی مهجور مانده ... این معلوم و واضحست که الیوم تأییدات غیبیّۀ الهیّه شامل حال مبلّغین است و اگر تبلیغ تأخیر افتد بکلّی تأیید منقطع گردد زیرا مستحیل و محال است که بدون تبلیغ احبّای الهی تأیید یابند در هر صورت باید تبلیغ نمود ولی بحکمت اگر جهاراً ممکن نه خفیّاً بتربیت نفوس پردازند و سبب حصول روح و ریحان در عالم انسان شوند ... مقصود این است که در ایّام امن و امان باید تبلیغ را در نهایت گرمی مجری داشت و چون امن و امان نه باید بنهایت حکمت مجری نمود امّا بکلّی تعطیل جائز نه زیرا بکلّی تأیید منقطع گردد...

پس ای حاملان امانت الهیّه، در این ایّام که بلایا و رزایا و محن و فتن از هر جهت احاطه نموده، دست شکرانه به آستان مقدّسش بلند کنید که الحمدلله از جند وفایش محسوب، به حبل میثاقش متمسّک، به اطاعت اوامرش مفتخر، به رداء استقامتش ملبّس، و در میادین خدمت و ترویج مصالح امرش ساعی و قائم هستید. در محیط گرم خانواده و با فرزندان دلبند و جوانان برومند خود این نکات را در میان گذارید و ایشان را از قدردانی عمیق معهد اعلی مطمئن سازید که الحمدلله فداکاریهای آن نوردیدگان نیز در رقّ منشور با خطّ جلی مسطور و موجب افتخار جامعۀ بهائی و نسلهای آیندۀ عالم بشری است.

بیت العدل اعظم در اعتاب مقدّسۀ علیا آن یاران ممتحن جمال ابهی را به ادعیۀ قلبّیۀ خود اطمینان میدهند و حفظ و صیانت و موفّقیّت کل را از درگاه مقدّسش مسئلت میفرمایند.

با تقدیـم تحیّات

[امضا: بیت العدل اعظم]

امکانات

فعالیت ها

سایت دنیای بهائی