• صفحه نخست
  • درباره ما
    همه در دنیائی کوچک زندگی می کنیم . آرمان ها و اهدافی یگانه داریم و همگی برای دست یابی به آن تلاش می کنیم . دردها و شادی های یکسانی را تجربه کرده ایم و با چالش ها و مشکلاتی مشترک روبرو هستیم. بیائید دقایقی از ا ین دنیا سفر کنیم و به دنیای بهایی برویم . دنیائی که در دل دنیای ماست . ببینیم چگونه مفاهیم ، ارزش ها و عقاید ، زندگی و حیات ، خدمت و فعالیت در آن معنا می یابد و جلوه می کند و عالم بهائی چگونه و تا چه اندازه توانسته است با تلاش های مستمر، این نحوه حیات را در زندگی خویش و در تلاش برای خدمت و مساعدت به عالم انسانی جلوه بخشد و نمایان سازد. شما را به مشارکت در ساختن دنیائی متعالی تر و بهتر دعوت می کنیم . با ما در سایت...
    Stay
  • تماس با ما

    تماس

    Stay
  • بخش ها
  • فعالیت ها

برنامه ريزي و اقدام

Untitled 1

هر يک از بشر ممکن است هم عادل باشد هم ظالم . لکن اميدم چنين است تمام عادل باشيد و همهء فکرتان اين باشد که با عموم بشر آميزش کنيد و نهايت عدل و انصاف در معاملات خود مجری داريد . هميشه حقوق ديگران را بيش از حقوق خود ملاحظه داشته باشيد و منفعت ديگران را مرجّح بر منفعت خود بدانيد تا مظاهر عدل ا لهی شويد و به موجب تعاليم بهاء اللّه عمل نمائيد . بهاء اللّه مدت حيات خود را در نهايت مشقت و زحمت و بلا بگذراند به جهت اينکه تمام تربيت شوند، عادل شوند و به فضائل عالم انسانی متّصف گردند، نورانيت ابديه يابند . عدالت الهيه بجوئيد رحمت پروردگار باشيد مظاهر الطاف الهی شويد که شامل کل بشر است. لهذا من در حق تمام دعا مي کنم .
                                                     خطابات حضرت عبدالبهاء جلد1 ،ص 179

در تاريخ امروز ما صلح جهانی و نيز لزوم اقدامات بين المللی مؤثرتری که آرمان‌های اعلاميّه حقوق بشر و ميثاق‌های مربوط به آن را برآورد، چيزهائی است که عالم انسانی بايد برای حصولش مبارزه نمايد. در عالم کم‌تر نقطه‌ای می‌توان يافت که اقلّيّت‌ها به سبب تعصّبات دينی يا قومی يا ملّی از حوائج ضروری انسانی خود محروم نباشند. هيچ کس بهتر از جامعه بهائی اين مطلب را درک نمی‌کند زيرا جامعه بهائی بدون هيچ مجوّز حقوقی يا اخلاقی ستم‌های گوناگون کشيده و هنوز در بعضی از ممالک می‌کشد، قربانی‌ها داده و اشک‌ها ريخته امّا از اين عقيده که کينه و انتقام سبب تباهی روح انسانی است دست برنداشته است. جامعه بهائی بيش از بسياری جوامع ديگر آموخته است که بدون آنکه وارد هر نوع دسته‌بندی‌های سياسی شود يا به خشونت و تجاوز دست يازد چگونه از دستگاه حقوق بشر ملل متّحد به نحوی استفاده جويد که مورد نظر پديدآورندگان اين دستگاه بوده است. امروز جامعه بهائی با اتّکاء به اين تجربه مشغول اجراء تدابيری است تا در بسياری از کشورها دولت‌ها را تشويق نمايد که برنامه‌های عمومی برای آموزش حقوق بشر ترتيب دهند و به وسع خود آنچه در اين راه لازم است فراهم می‌سازد. جامعه بهائی در سراسر جهان علمدار ترويج حقوق زنان و کودکان می‌باشد و از همه بالاتر نمونه و مثالی برای برادری و محبّت شده است که افراد بی‌شماری از غيربهائيان را تشويق نموده و اميد بخشيده است.
                                                                بيت العدل اعظم : قرن انوار ،ص 103

- چقدر حقوق انسان ها را در زندگی فردی خودمان رعایت می کنیم ؟ چگونه آنرا ارتقاء دهیم ؟
- "لزوم اقدامات بين المللی مؤثرتری که آرمان‌های اعلاميّه حقوق بشر و ميثاق‌های مربوط به آن را برآورد، چيزهائی است که عالم انسانی بايد برای حصولش مبارزه نمايد."
به نظر شما برای این مبارزه چه اصول و ملاک هائی باید پیوسته مورد نظر ما باشد ؟
چه راه هائی را برای ترویج حقوق بشر در جامعه پیرامون خود پیشنهاد می کنید ؟

آیا از اعلامیه جهانی حقوق بشر و منشور کورش کبیر .مطلعید و آن ها را در اختیار دارید ؟می توانید متن کامل آن ها رادر فايلهاي ضميمه مشاهده كنيد .


هر یک از ما می توانیم و باید برای ترویج حقوق بشر قدمی برداریم . بیائید قلوبمان را به یکدیگر مرتبط کنیم، به آستان حق توجه کنیم و برای حصول این مقصد عظیم طلب تائید نمائیم .

هُوالابهی ای پروردگار، به آنچه سزاوار است موفّق کن. ای آمرزگار به آنچه لايق است مؤيّد فرما .اين دست ها به دامن عفوت پيوسته و اين دل ها به محبّتت مقيّد و بسته .عنايت کن، موهبت بخش . ع ع
                                             مجموعه مناجات ها حضرت عبدالبهاء ، ص44

پیوستاندازه
Microsoft Office document icon elamieh_hoghughe_bashar.doc121.5 KB
Microsoft Office document icon manshure_Kourosh.doc53 KB

افزودن دیدگاه جدید

امکانات

فعالیت ها

سایت دنیای بهائی